piątek, 17 kwietnia 2015

M50 nigdy nie odpali od strzała

Nie odpali. Nie ma takiej opcji. Na forach piszą, że im pali od strzała. Tylko, że dla niektórych strzał może trwać i 5 sekund. Dla mnie "strzał" to pół obrotu wału korbowego. Widziałem Poloneza kolegi który pali od strzała na LPG, widziałem stare ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym które palą od strzała. Tak samo jak nie ma siły, która nie waży [ w myśl zasady pierw masa, potem siła ], tak samo nie widziałem M50 które odpala natychmiast. Nie wiem jak te nowsze, które są hańbą dla BMW. Nie będę się zagłębiał, bo dla mnie to co się dzieje w biurach konstrukcyjnych to zakała motoryzacji. 

Skąd takie wnioski ? Ano stąd, że wiem jak wygląda kolejność zapłonów przy starcie. Ciężko stwierdzić czy pokrywa się ona z kolejnością zapłonu na poszczególnych garach w trakcie normalnej pracy. Sprawdzając iskrę na wszystkich świecach przypadkowo to odkryłem.

Widok na stanowisko badawcze.

Cewki odwrócone do góry nogami. Masa doprowadzona do gwintów świec. Świece dwuelektrodowe BERU. Jest noc, więc mogę w spokoju nagrać wideło. Chwila zabawy w Movie Makerze i jest filmik na redtuba:


Nie wiem jaki jest cel takiej a nie innej kolejności zapłonu. Prawdopodobnie silnik szuka GMP pierwszego tłoka za pomocą czujnika położenia wału korbowego i potrzebuje kilka razy się obrócić zanim je znajdzie. Tak został zaprogramowany i tak ma być. 

1 komentarz:

  1. plus hydropopychacze, jakby odpalił od początku to pieknie by je katował :D

    OdpowiedzUsuń