środa, 21 stycznia 2015

Pasek wielorowkowy

Jaka może być przyczyna słyszalnej pracy paska osprzętu ? Ano pewnie taka, że pasek zdarł się na skutek zatartej rolki. BŁĄD. Pasek wymieniony, a coś charczy dalej.


Mając do wyboru pasek Continentala i Boscha wybrałem tego drugiego. Zadecydowało najważniejsze kryterium w dzisiejszym świecie. Kryterium ceny. 10 zł różnicy - to wystarczająco żebym mógł zajechać do turasa i bez bólu serca zjeść ostrego kebaba. Wymiana paska to 10 minut zabawy, dosłownie.

Wracając do charczenia. Po wcześniejszym osłuchaniu stetoskopem wyszło że dźwięk dochodzi z rolki napinającej. Czyli jak wstępnie ustaliłem winę może ponosić starty punktowo pasek, bo w tamtym roku podczas jazdy po autobanie miałem problemy z rolką, która co jakiś czas się zatrzymywała, pasek piszczał aż bałem się jechać. Rolkę wymieniłem, a pasek został. Teraz po wymianie paska jestem przekonany, że winę za ten dźwięk ponosi drżenie silnika. W skutek niejednostajnego ruchu obrotowego wału korbowego, a razem z nim koła pasowego wału, amortyzator napinacza lata jak żyd po pustym sklepie i to powoduje dziwne dźwięki. Przyczyną wszystkich problemów w moim wozie są drgania silnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz