poniedziałek, 19 stycznia 2015

Wymiana żarówki panelu nawiewu i montaż małego OBC

Żarówka panelu oświetlenia. Padnięta. Takie niedogodności mnie bardzo irytują, więc nie zostawię tego na pastę losu. Samo się przecież nie zrobi. Stukałem pare razy ręką, akurat w tym przypadku nie pomogło. Podobno dużo z tym roboty. Gdy się udało, musiałem zaprzeczyć. Wymiana jest prosta i szybka, aczkolwiek nie do końca przyjemna.

Cały myk polega na tym, aby dojść do etapu przedstawionego na zdjęciu, gdzie żaróweczkę można na spokojnie wymienić. Krok po kroku opiszę dla potomnych:
1. Wyciągnąć radio, zdjąć pokrętła.
2. Wypchnąć przycisk podgrzewania szyby tylnej i lewą stronę panelu wentylacji.
3. Odczepić linki ( niebieska, czerwona, zielona ).
4. Wyciągnąć panel na tyle ile się da.
5. Odkręcić śruby trzymające tą białą część - dwie u góry ( trzeba odkręcać szczypcami ) i jedna u dołu ( da się wepchnąć wkrętak ).
6. Wytargać białą część i nieszczęsną żaróweczkę 12V 1,2W. Najprościej szczypcami.

Składać w odwrotnej kolejności. Nie bać się połamanego plastiku, u mnie tego tyle było że nawet nie wiem skąd się wzięło. Nawet uchwyt linki jeden urwałem - plastikowa opaska załatwiła sprawę.

Montaż małego OBC. Po raz kolejny ukłon w stronę Spinorexa. Kupiłem od niego małe OBC bo jako jedyny miał na aukcji opisane jak to podłączyć. To nie jest noob czy kolejny handlarz złomem - pomyślałem. Chwila googlowania i dowiedziałem się że nawet pełne OBC zamontował. Jako że kupiłem małe, pierw je zamontuję, a jak mi się znudzi to kupię duże i zrobię wiązkę pod duże. Montaż to zabawa. We wtyczce trzeba było dociągnąć 2 kabelki - od podświetlenia ( wziąłem z radia ) i jeden biegun od czujnika temperatury. Właśnie, czujnik temperatury to termistor 4,7k i rezystor 600ohm połączone szeregowo, więc nie ma sensu się pchać w ori, skoro i taki działa.

Zapomniałem wcześniej napisać, że zmieniłem radio. Jak kupiłem siedział jakiś Kenwood na CD, ale zaczął palić bezpiecznik to zamówiłem BAVARIA RDS. Dolutowałem wtyczkę do przedwzmacniacza i przewód pociągnąłem do schowka. Tam mogę wrzucić jakieś mp3. Orginalna konsola środkowa pięknie się prezentuje, pod warunkiem, że wszystkie żarówki świecą. Mi się bardzo podoba, ale wolałbym radio które siedziało tu w stocku, czyli BAVARIA PROFESSIONAL. Znając mentalność narodu, poprzedni właściciel je wymontował, sprzedał, kupił kilka litrów wódki a za resztę tego nieszczęsnego srebrnego Kenwooda który IMO bardzo szpecił wnętrze.

Moje małe OBC tak bardzo spodobało się ojcu, że też takie do jego E36 wrzcuciłem:

Muszę przyznać że w E36 prezentuje się o wiele ciekawiej niż w E34. Dwa wyświetlacze, duże przyciski, montowany w miejsce jakiejś badziewnej kieszonki. A cena ta sama co mój - 20 złoty plus przesyłka.

1 komentarz: