piątek, 23 stycznia 2015

Pełne OBC - wiązka typu bieda

W końcu nadeszedł ten dzień, o którym do niedawna nawet nie myślałem. Tak. Zamontowałem pełne OBC do wiązki typu bida totalna ! I wszystko działa. Łącznie z wyświetlaniem komunikatów na CC i blokowaniem kodem zapłonu. A wcześniej był analogowy zegarek i wiązka 3 przewodowa. Oto dowód:


Filozofia tego wyczynu polega na wykonaniu wiązki. Dopóki nie zobaczyłem że kolega Spinorex zrobił to u siebie, nie wiedziałem że jest możliwe. Tymbardziej że u mnie dodatkowo dochodzi moduł Check Control. Założyłem OBC z końcówką 055, które udało mi się wyrwać na Allegro za 8 dych razem z wysyłką. Tym co nie wiedzą, informuję że do wersji bez CC podchodzi OBC z końcówką 149. Myślałem swojego czasu nad montażem pełnego OBC, ale pomysł odrzuciłem ze względu na brak pełnej, 26-cio przewodowej wiązki. Jak się nie da, to trudno, płakał nie będę. 




Przewody do OBC doprowadzane są głównie z zegarów i modułu CCM ( od Check Control, w skrzynce z bezpiecznikami ). Trzeba więc wytargać zegary i odpiąć wszystkie wtyczki - do odpowiednich przewodów będą lutowane kable od OBC. Pełna rozpiska znajduje się na blogu Spinorexa http://e34srx.blogspot.com/2014/11/obc-czesc-ii.html .



Moje rady:
1. Najprościej stopić izolację przewodu lutownicą na odcinku ok 5 mm, przymocować kabelek odcinkowy do OBC, przylutować i zaizolować gluegunem ( tzw. laska na gorąco ).
2. Wygodnie jest zaopatrzyć się w pełną wtyczkę do OBC z wyprowadzonymi przewodami, znacznie ułatwi to zadanie.
3. Wtyczka X15 znajduje się nad lewym kolanem, jest to biała wtyczka 30 PIN w kształcie prostokąta. U mnie przewody z niej nie wychodziły, więc musiałem domontować przewody do części "męskiej".


4. Ramka po zegarku/małym OBC nie pasuje. Więc lutownica w rękę i się pozbywamy tylnej ścianki.
5. Przewody do termometru trzeba wyciągnąć na zewnątrz, można wywiercić otwór przy lince otwierania maski.
6. Przewody można dowolnie przzmieszczać pomiędzy wnęką radia/OBC, zegarów i pod kierownicą - jest to "wspólna przestrzeń".
7. Można podłączyć manetkę z przyciskiem CC, ja jednak podciągnąłem przewód do oddzielnego microswitcha który po naciśnięcu zwiera z masą.

Na wykonanie roboty myślę że trzeba zarezerwować sobie dzień. Bo nie ma co się przemęczać i siedzieć w samochodzie przy temp. -6 stopni tak jak ja. Uparte bydle ze mnie, chciałem uruchomić bo w trakcie lutowania doszedł pełny OBC. Jak się później okazało, był niesprawny i trzeba było reklamować. A kolejny dotarł dopiero dziś.

Po wnikliwszych testach dochodzę do wniosku, że ten OBC musiał być od innego M50B25, bo bez żadnej kalibracji spalanie pokazuje idealnie - sprawdzane testem nr 2 i porównane ze wskazaniami ekonomizera.

2 komentarze: