W końcu nadeszedł ten dzień, o którym do niedawna nawet nie myślałem. Tak. Zamontowałem pełne OBC do wiązki typu bida totalna ! I wszystko działa. Łącznie z wyświetlaniem komunikatów na CC i blokowaniem kodem zapłonu.
A wcześniej był analogowy zegarek i wiązka 3 przewodowa.
Oto dowód:
Filozofia tego wyczynu polega na wykonaniu wiązki. Dopóki nie zobaczyłem że kolega Spinorex zrobił to u siebie, nie wiedziałem że jest możliwe. Tymbardziej że u mnie dodatkowo dochodzi moduł Check Control. Założyłem OBC z końcówką 055, które udało mi się wyrwać na Allegro za 8 dych razem z wysyłką. Tym co nie wiedzą, informuję że do wersji bez CC podchodzi OBC z końcówką 149. Myślałem swojego czasu nad montażem pełnego OBC, ale pomysł odrzuciłem ze względu na brak pełnej, 26-cio przewodowej wiązki. Jak się nie da, to trudno, płakał nie będę.
Przewody do OBC doprowadzane są głównie z zegarów i modułu CCM ( od Check Control, w skrzynce z bezpiecznikami ). Trzeba więc wytargać zegary i odpiąć wszystkie wtyczki - do odpowiednich przewodów będą lutowane kable od OBC. Pełna rozpiska znajduje się na blogu Spinorexa http://e34srx.blogspot.com/2014/11/obc-czesc-ii.html .
Moje rady:
1. Najprościej stopić izolację przewodu lutownicą na odcinku ok 5 mm, przymocować kabelek odcinkowy do OBC, przylutować i zaizolować gluegunem ( tzw. laska na gorąco ).
2. Wygodnie jest zaopatrzyć się w pełną wtyczkę do OBC z wyprowadzonymi przewodami, znacznie ułatwi to zadanie.
3. Wtyczka X15 znajduje się nad lewym kolanem, jest to biała wtyczka 30 PIN w kształcie prostokąta. U mnie przewody z niej nie wychodziły, więc musiałem domontować przewody do części "męskiej".
5. Przewody do termometru trzeba wyciągnąć na zewnątrz, można wywiercić otwór przy lince otwierania maski.
6. Przewody można dowolnie przzmieszczać pomiędzy wnęką radia/OBC, zegarów i pod kierownicą - jest to "wspólna przestrzeń".
7. Można podłączyć manetkę z przyciskiem CC, ja jednak podciągnąłem przewód do oddzielnego microswitcha który po naciśnięcu zwiera z masą.
Na wykonanie roboty myślę że trzeba zarezerwować sobie dzień. Bo nie ma co się przemęczać i siedzieć w samochodzie przy temp. -6 stopni tak jak ja. Uparte bydle ze mnie, chciałem uruchomić bo w trakcie lutowania doszedł pełny OBC. Jak się później okazało, był niesprawny i trzeba było reklamować. A kolejny dotarł dopiero dziś.
Po wnikliwszych testach dochodzę do wniosku, że ten OBC musiał być od innego M50B25, bo bez żadnej kalibracji spalanie pokazuje idealnie - sprawdzane testem nr 2 i porównane ze wskazaniami ekonomizera.
Po wnikliwszych testach dochodzę do wniosku, że ten OBC musiał być od innego M50B25, bo bez żadnej kalibracji spalanie pokazuje idealnie - sprawdzane testem nr 2 i porównane ze wskazaniami ekonomizera.
Dobra robota i ciekawy pomysł z tym microswitchem
OdpowiedzUsuńSiema , pod jakie piny wpinasz microswitcha ?
OdpowiedzUsuń