niedziela, 18 stycznia 2015

Rok 2010

Samochód zakupiony na początku kwietnia 2010. Wyprawa po samochód zajęła cały dzień, prawie 400km w jedną stronę. Stan - technicznie dobry, wizualnie trochę słabiej. Cena adekwatna do stanu. Przebieg podobno 243 000 km, od roku 2007 w Polsce. Po stanie tapicerki widać, że może to i prawda, albo ktoś pokrowców używał. Rozkodowany VIN: (dzięki kwk222 z forum bmw5er.pl)

Dane pojazdu
 Art.
 Wartość
 Numer podwozia WBAHD51060BG12484
 Kod typu HD51
 Typ 525I (EUR)
 Typoszereg E E34 ()
 Seria 5
 Rodzaj konstrukcji LIM
 Układ kierowniczy LL
 Drzwi 4
 Silnik M50
 Pojemność skokowa 2.50
 Moc 141
 Napęd HECK
 Skrzynia biegów MECH
 Kolor CALYPSOROT METALLIC (252)
 Tapicerka (0411)
 Data prod. 1990-09-20
 Składanie Wyposażenie
Kod
 Nazwa (interfejs)
 Nazwa (ETK)
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia
S285A LM RAEDER/BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKISACK Worek na narty
S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S529A MIKROFILTER Mikrofiltr
S656A BMW BAVARIA C PROFESSIONAL Radio Bavaria C Professional
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria


Samochód kupiony na szybko, widać że golas totalny, ale nie to się liczyło. Chciałem tylko i wyłącznie E34, tylko M50B25 i BEZ GAZU. A taki bardzo ciężko znaleźć. A czemu bez gazu ? Jakieś tam tytuły naukowe mam, mam jakąś pracę w swoim zawodzie i zarabiam jakieś tam nienajgorsze pieniążki. I dlatego wiem, że silnik projektowany na benzynę ma działać na benzynie i na tym paliwie ma mi palić tyle ile jest napisane w instrukcji. Jestem świadom, że przy 90 km/h jest to 6,8 L/100 km, przy 120 km/h jest to 8,2 L/100 km i kupując ten wóz należy liczyć się z wydatkami na benzynkę. Chciałbym jeździć tanio - kupiłbym Tico w gazie. Chcę jeździć szybko i bezpiecznie, chcę jeździć wozem który zawsze odpala i mnie nie zawiedzie - kupuję stare BMW bez Vanosa, z żeliwnym blokiem i łańcuchem rozrządu, które do wyhamowania używa tarcz hamulcowych o średnicy ponad 300 mm z przodu i dokładnie 300 mm z tyłu, a niemal 200 koni mechanicznych pod maską pozwala mi na bezstresowe wykonywanie manewrów wyprzedzania. I eksploatuję je tak jak w instrukcji ktoś mądrzejszy ode mnie napisał. A napisał żeby lać benzynę a nie robić komorę gazową z bagażnika.

Po pierwszym myciu. Osłonki szyb bocznych od razu wyleciały. Przy wyższych prędkościach huczą od wiatru i mogą stwarzać zagrożenie dla innych kierowców w swoich nowych małych plastikowych samochodzikach.
 
 
Wymiana świec. Chyba ostatnio Adolf je zmieniał. Do tego wymiana oleju i filtrów. Silnik zaczął chodzić tak cicho, że stojąc od boku pomruk wydechu go zagłuszał.
 
 
Największe skupisko rdzy. Nieraz po pijaku ktoś pistoletem musiał nie trafić.
 
 
Zasmerfowałem na szybko i krótko. Trochę kątówki, lakieru reaktywnego i takiej farbki z pędzelkiem za 8zł co ludzie sobie tym zaprawki robią. Do zimy mam to z głowy.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz